Elfde dag van onze reis - Reisverslag uit Batu, Indonesië van Coby Hoonhoud - WaarBenJij.nu Elfde dag van onze reis - Reisverslag uit Batu, Indonesië van Coby Hoonhoud - WaarBenJij.nu

Elfde dag van onze reis

Door: Coby

Blijf op de hoogte en volg Coby

02 November 2012 | Indonesië, Batu

Vanmorgen om 4.45 uur gewekt. Om 05.15 uur ontbijten en om 06.00 uur, vertrek naar het station. Om 06.15 uur waren we daar en moesten toen nog een uur wachten voordat de trein vertrok. Onze reisleidster neemt graag het zekere voor het onzekere. Uiteindelijk precies om 07.15 uur vertrekt de trein. Na een rit van vier uur stappen we uit in Jombang om vervolgens met onze bus verder te rijden naar het bergdorpje Batu.

Tien minuten na aankomst in Jombang de lunch gebruikt in een Islamitisch restaurant. Iedereen staat ook hier te buigen alsof we V.I.P.'s zijn.

Hierna op weg naar Batu. Omdat niemand aan de Bromotour deelneemt hebben we morgen een vrije dag. Voor de Bromotour zouden we de komende nacht om half twee met busjes mee moeten om de zon op te zien komen vanaf de vulkaan. Een paar uur rijden heen en een paar uur rijden terug. Ik denk dat de zon toch wel opkomt, zonder onze aanwezigheid.

Wat ik nog niet geschreven heb is, dat veel mensen huisvuil elders zoeken en storten op hun eigen erf, zakken vol, om vervolgens uit te zoeken of er nog iets van hun gading bij is. Dit zie je van West-Java tot Oost-Java. Ze kunnen er heel veel van gebruiken, o.a. plastic flesjes en de rest dumpen ze in de rivier.

Er zijn heel veel bamboebomen op Java en daar wordt van alles van gemaakt, zoals, stoelen, tafels, bankjes, ladders, vlaggenstokken, hekjes voor huisjes, steigers voor het bouwen van een huis, ondersteuning van daken, etc., etc. Je kunt het zo gek niet verzinnen of ze maken het van bamboe.

Om vier aangekomen in ons volgende hotel. Dit is een prachtig resort. We hebben allemaal een kamer met tuin. Ziet er erg leuk uit. Mooi zwembad erbij, daar gaan we morgen lekker van genieten.

's Avonds lekker met elkaar gegeten en toen op tijd naar bed. Het was een lange dag.

• 02 November 2012 - 12:29

Wim&Marianna:

Hoi Jan&Coby,
    Om 4 uur opstaan! Maar dan moet het ook de moeite waard zijn geweest om de zon op te zien komen op de flanken van een vulkaan! Ben benieuwd naar een gezellige avond foto's kijken ( wijntje - toastje..)