Tiende dag van onze reis - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Coby Hoonhoud - WaarBenJij.nu Tiende dag van onze reis - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Coby Hoonhoud - WaarBenJij.nu

Tiende dag van onze reis

Door: Coby

Blijf op de hoogte en volg Coby

31 Oktober 2012 | Indonesië, Jogjakarta

Heerlijk een beetje later opgestaan, om acht uur, en op ons gemak van het ontbijt genoten. Het is werkelijk onvoorstelbaar wat er allemaal geserveerd wordt, maar niet aan mij besteed. Ik geniet nog steeds van mijn twee geroosterde boterhammen met ham en ei. En het is heerlijk. Glaasje jus d'orange erbij en twee kopjes thee, wie doet je wat.

En vandaag gewoon een vrije dag. Even wezen shoppen, maar het is hier echt anders dan in Thailand, daar was het leuker winkelen. Ik heb dan ook nog niets gekocht, ik hoop dat er op Bali wel leuke dingen te koop zijn.

Om 13.00 uur stond de bus klaar om ons naar een restaurant te brengen voor de lunch, natuurlijk weer lekker, maar ik blijf gewoon kleine hapjes eten en probeer iedere keer wat anders.

Daarna naar het zwembad. Lekker relaxen, want van al dat lopen in de warmte krijg je wel last van dikke enkels en voeten, maar dat heb ik er graag voor over. Er zijn meerdere reisgenoten die daar last van hebben.

Vandaag heeft een van onze medereizigsters zich weer bij de groep gevoegd. Zij heeft drie dagen op bed gelegen vanwege een voedselinfectie. Ze heeft geluk gehad dat we vier nachten in één hotel verbleven. Haar man is ook ziek geweest en moest toen met ons mee in de trein van Oost-Java naar Midden-Java. Hij was echt beroerd en het viel dan ook echt niet mee. Inmiddels is hij er ook weer bij, maar vanmiddag liggen ze toch allebei op bed, want ze hebben een aardig jasje uitgedaan en morgen moeten we vroeg op.
Het betekent wel dat de hele groep nog alerter is op wat ze eten.

Vanavond om 19.00 uur moeten de koffers weer gepakt voor de kamerdeur staan. Deze gaan in de bus en wij worden morgenochtend om 05.00 uur gewekt en na het ontbijt worden we om 06.00 uur in een andere bus verwacht. Deze brengt ons naar het station en om 07.15 uur vertrekken we voor een prachtige treinreis van zes uur naar Batu.

Zo mensen, ik ben nu helemaal bij.
Het is best een werk om dit bij te houden, want je moet naar de lobby om op internet te kunnen, in het vorige hotel kon het gewoon op de kamer en kon ik 's nachts ook nog wat schrijven.
Morgen gaan we weer naar een ander hotel voor twee nachten en ik wacht af hoe het daar zit met internet.

Nu gaan we met 12 personen weer gezellig aan tafel.

Tot het volgende bericht.

Groetjes van Jan en Coby





  • 31 Oktober 2012 - 13:10

    Riet Hauser:

    Lieve Coby en Jan

    Wat geweldig allemaal wat jullie meemaken.
    Jullie zullen er straks thuis nog lang van kunnen genieten.
    Gelukkig hebben jullie geen verkeerde dingen gegeten, want zo zie je maar weer, hoe ziek die mensen zijn geweest.
    Ik wens jullie een goeie treinreis toe en geniet verder van alles om je heen.

    Lieve groet,

    Riet

  • 01 November 2012 - 12:00

    Wil:

    Heerlijk om weer het volgende avontuur van jullie te lezen.
    Ik kijk er iedere dag naar uit dus alle moeite die je doet om je verslag te maken wordt zeer gewaardeerd.
    En wat zijn die reizen vol gepropt met allerlei verschillende dingen.
    Zoals dat fietsen, dat lijkt me geweldig. Dan zit je er met je neus bovenop en zie je ook echt hoe die mensen leven. Niet dat je daar blij van wordt, maar je leert alles wat jezelf hebt voor meer dan 200% te waarderen. En je zult zien dat je dat in Holland niet meer vergeet.
    En wat gaat het allemaal vlug! Zorg dat je voldoende rust neemt. Dat is heel erg belangrijk.
    Bedankt weer voor het verslag en tot de volgende keer.

  • 01 November 2012 - 12:49

    Wieneke:

    Lieve Coby en Jan,

    Hele goede trein reis gewenst! Geniet ervan maar neem ook genoeg rust! Het is tenslotte vakantie


  • 01 November 2012 - 12:49

    Wieneke:

    Lieve Coby en Jan,

    Hele goede trein reis gewenst! Geniet ervan maar neem ook genoeg rust! Het is tenslotte vakantie


  • 01 November 2012 - 15:39

    Tonia:

    Hallo Coby en Jan,

    Goede treinreis, en geniet daar ook van.
    Ik had in Turkije ook last van dikke voeten, ik hè echt sandalen moeten kopen, ik kwam in niet een van mijn schoenen.
    Geniet, en tot de volgende mail.

    Liefs,

    Tonia

  • 01 November 2012 - 17:26

    Willem&Marianna:

    Hoi Jan & Coby
    Fijn te horen dat jullie even time-out hebben genoten.
    Jammer dat Jan dikke enkels heeft ( past bij zijn nek)!
    Morgen maar weer even op avontuur.
    Mvg, Marianna&WIm

  • 02 November 2012 - 07:29

    Mylène:

    Hoi Lieverds,

    Wat doen jullie veel en wat een indrukken allemaal. Super om via de verslagen een beetje met jullie mee te leven dus je werk word inderdaad gewaardeerd Coby.
    Ik ben benieuwd naar alle foto's.

    Heel veel liefs,
    Mylène

  • 04 November 2012 - 19:57

    Wim&Marianna:

    We staan verbaast over de agenda die jullie aangeboden! Bus- in- bus- uit. Al die activiteiten en de hotels die jullie aan doen en dan nog al die activiteiten tussendoor. Bereid je maar een beetje voor op de terugkomst want jullie ook wel moe zijn en alles even een plekje willen geven. Eet smakelijk aan allen en tot een volgens verslagje.
    Mvg,Willem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Coby

Actief sinds 13 Okt. 2012
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 7559

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2012 - 12 November 2012

Indonesiëreis Jan en Coby

Landen bezocht: