Achtste dag van onze reis - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Coby Hoonhoud - WaarBenJij.nu Achtste dag van onze reis - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Coby Hoonhoud - WaarBenJij.nu

Achtste dag van onze reis

Door: Coby

Blijf op de hoogte en volg Coby

30 Oktober 2012 | Indonesië, Jogjakarta

Om half zeven gewekt en eerst een fantastisch ontbijt gebruikt.
Ik blijf bij toast met boter en ei en iets wat op ham lijkt.
Er is echt van alles te krijgen en het ziet er ook perfekt uit.

Om acht uur in de bus, waar we na een half uur aankwamen bij een batikfabriekje. Schrijnend om te zien hoe enkele dames daar op een heel klein stoeltje zeven uur per dag bezig zijn om te batikken voor € 1,60 per dag.
Ik heb met ze gesproken en gevraagd of ze blij waren dat ze een baantje hebben.
Het antwoord was, blij en niet blij. Ze hadden last van hun schouders en rug en tevens een soort RSI arm. Van andere mensen hoorde ik dat wanneer de mensen per dag € 1,00 verdienen, dat ze dan rond kunnen komen.

Vervolgens naar een leerfabriekje waar ze hele mooie tassen, riemen, etc. verkopen. Hier heb ik een nieuw bandje voor mijn horloge laten maken.

Toen was het weer tijd voor de lunch, wat natuurlijk weer heel goed was.

Het laatste onderdeel van deze tocht was een bezoek aan de zilverfabriek.
Hier lieten ze ons zien hoe ze zilveren broches, kettinkjes, armbandjes, etc. maken. Ik heb hier een paar oorbelletjes gekocht.

Daarna richting hotel en lekker even zwemmen en zitten in de fantische tuin rondom het zwembad, omgeven met palmbomen. Even relaxen na alle indrukken.

's Avonds een diner met Javaanse dansen. Dit werd heel knap gedaan, maar je moet er wel van houden.

In het hotel aangekomen hebben we met een groot aantal medereizigers nog even wat gedronken en nagepraat. Het was weer een geweldige dag.

Zo, nu ben ik weer een beetje bij, want één keer hadden we geen internet, één keer waren we echt moe en nu hebben we anderhalve dag vrij, dus de tijd om te schrijven.

Tot de volgende keer.
Groetjes, Jan en Coby

• 30 Oktober 2012 - 15:53

Wil:

Al met al - leuke reisverslagen.
    En gelukkig genieten jullie ervan.
    En wij genieten mee.
    Veel plezier verder.

• 30 Oktober 2012 - 16:51

Tonia:

Ik hoor het al jullie genieten volop, heerlijk hoor.
    Ja, dan zijn wij ontevreden luitjes, en wat zijn ze lief hè, en zo gul.
    Daar kunnen wij allemaal een voorbeeld aan nemen.
    Fijne tijd nog.
    Wanneer gaan jullie naar Bali?
    Liefs,

Tonia

• 30 Oktober 2012 - 18:43

Riet:

Hi Coby en Janneman.

Wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken. Redt Jan het nog een beetje met al die vermoeiende reizen ?
    Het was een droom van hem, om dit ooit eens te doe,en nu zal hij het weten ook.
    Het is de moeite waard natuurlijk.
    Hier regent het weer een daardoor is het ook koud.
    We horen wel weer van jullie.
    Geniet en tot de volgende mail.

Lieve groet,

Riet

• 30 Oktober 2012 - 18:55

Wim& Marianna:

Hoi Jan & Coby,

Vandaag hier miezer, bladeren vallen van de bomen en de paddenstoelen kruipen van ellende weer terug de bodem in. PVDA / VVD combinatie verdedigen hun plannen. 18 Miljard bezuinigingen en niemand zal er iets van merken(?)!Mensen met een eigen huis gaan er op vooruit maar eigenaren van plezierjachten en campers gaan er weer op achteruit. Water wordt goedkoper maar de polderlasten gaan omhoog. Elektrische lampen boven de 100 watt worden extra licht belast en LED TV gratis. Platte daken platter en geen dak boven je hoofd en feit! Gezondheidszorg en blijvende zorg (5 miljrd) en JSF doorgeschoven!
    Geniet van de zon want hier hangen vreemde buien!

Mvg, Willem

• 30 Oktober 2012 - 18:55

Wim& Marianna:

Hoi Jan & Coby,

Geniet van de zon want hier hangen vreemde buien!

Mvg, Willem

• 31 Oktober 2012 - 00:10

Grant En Ria:

Hoi Coby,
    Ik geniet van je reisverslag, wat een prachtige reis. Iedere dag kijk ik uit naar jouw verslag. Maar ik mis de ruzzle met jou. Love RiA xxx

• 31 Oktober 2012 - 00:10

Grant En Ria: